Κλασικές ταινιάρες με δράση στο κέντρο και καταστροφή στο φόντο

Όταν η μανία της φύσης ή η ανθρώπινη βλακεία προκαλούν κινηματογραφικό πανδαιμόνιο!
Οι ταινίες καταστροφής έχουν πάντα την τιμητική τους στο σελιλόιντ, καθώς δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα.Τεράστιο και ευρύτατο ως είδος, αλλά και αρμονική παντρειά δράσης, ηρωισμών και ανείπωτων τραγωδιών, είναι ο τύπος του σινεμά που όλοι αγαπούν να βλέπουν, όποιες κι αν είναι οι κινηματογραφικές τους καταβολές. Ή οι προσλαμβάνουσες.
Γι’ αυτό και είναι εξάλλου τόσο παλιό όσο και η ίδια η έβδομη τέχνη. Ταινίες για την Πομπηία ή φιλμ με φλεγόμενα κτίρια πηγαίνουν πίσω μέχρι τις πρώτες ημέρες του νέου μέσου. Η «Ζωή ενός αμερικανού πυροσβέστη» του Έντουιν Πόρτερ, ας πούμε, ένα από τα πρώτα αφηγηματικά φιλμ της κινηματογραφικής ιστορίας, μας έρχεται από το 1903.Υπερθέαμα, πατριωτισμός και σκηνές ασύμμετρων απειλών είναι αυτά για τα οποία έχει φτιαχτεί το σινεμά.
Αφήνοντας έξω περισσότερα απ’ όσα θα θέλαμε ή θα έπρεπε, τα παρακάτω φιλμ δράσης παραμένουν ωστόσο εμβληματικά στην κατηγορία…
«Ο πύργος της κολάσεως» (1974)
Το κλασικό των κλασικών και μια από τις μεγαλύτερες στιγμές του είδους, αυτή η φωτιά στον θεόρατο ουρανοξύστη του Σαν Φρανσίσκο παραμένει αξεπέραστη σε όρους καθαρής κινηματογραφικής απόλαυσης. Το φιλμ του Τζον Γκίλερμιν με το all-star cast είναι μια οπτική σαπουνόπερα αμαρτίας, φιλοδοξίας και ηρωισμού, ένα αληθινό αριστούργημα ενός είδους που δεν μας συνηθίζει σε τέτοια πράγματα.

Απόψεις

Not id article

Σαν Σήμερα

Ανατ.: 07.46
Δύση: 18.39
Τελευταίο Τέταρτο
1773
Οι Τούρκοι σφάζουν στην Θεσσαλονίκη τον νεομάρτυρα Ιωάννη από την Μονεμβασιά.
1912
Ο Ελληνικός Στρατός απελευθερώνει την Πρέβεζα.
1931
Ο Ελληνισμός της Κύπρου επαναστατεί κατά του αγγλικού καθεστώτος ζητώντας την Ένωση με την Ελλάδα.

Πρωτοσέλιδα

Ανέκδοτο

Ποιος κάνει κουμάντο στο σπίτι

Μια επιτροπή πήγαινε από σπίτι σε σπίτι και έκανε γκάλοπ για το ποιος κάνει κουμάντο στην κάθε οικογένεια.
Με την απάντηση που θα έπαιρναν, θα έδιναν και το ανάλογο δώρο.
Αν για παράδειγμα έκανε κουμάντο ο άντρας του έδιναν έναν σκύλο ενώ αν έκανε η γυναίκα έδιναν μια κότα.
Μπήκαν στο πρώτο σπίτι και ρώτησαν:
- «Ποιος έχει το πάνω χέρι εδώ μέσα;»
Το σκέφτηκαν για λίγο και απάντησε ο άντρας:
- «Συνήθως παίρνει τις αποφάσεις η γυναίκα μου!»
- «Μάλιστα, πάρε μια κότα!» του είπαν.
Μπήκαν στο επόμενο και ρώτησαν πάλι:
- «Ποιος έχει το πάνω χέρι εδώ μέσα;»
- «Μα φυσικά εγώ!» απάντησε η γυναίκα.
- «Ωραία, πάρε μια κότα!»
Σε όσα σπίτια είχαν μπει μέχρι εκείνη την ώρα, έδιναν μόνο κότες.
Πήγαν στο τελευταίο σπίτι και είδαν έναν ψηλό, γεροδεμένο άντρα και τον ρώτησαν:
- «Ποιος κάνει κουμάντο εδώ πέρα;»
- «Ποιος άλλος; Εγώ βέβαια, ό,τι αποφασίσω εγώ γίνεται!»
- «Μπράβο σας, κερδίσατε έναν σκύλο! Τι ράτσα τον θέλετε;»
Και λέει εκείνος:
- «Γυναίκα, τι ράτσα να πάρουμε τον σκύλο;»